1. Hoe kan ik de ETNA-app downloaden?

De ETNA-app kan (gratis) worden gedownload in de Google Play Store als je een Android-apparaat bezit of in de Apple App Store als je een iOS-apparaat bezit. Om de app te vinden, kan je zoeken op ‘ETNA Connect’. Via de koppelingen kom je rechtstreeks op de juiste downloadpagina terecht.

2. Wat zijn de minimale systeemvereisten voor de ETNA-app?

De ETNA-app kan worden geïnstalleerd op apparaten met Android versie 5.0 of hoger en iOS versie 10.0 of hoger. Onze app wordt (nog) niet ondersteund op iPads.

3. Waarom moet ik de ETNA-app updaten?

De ETNA-app zal regelmatig worden geüpdatet. Het bijwerken van de ETNA-app naar de laatste versie geeft je toegang tot de nieuwste functies en verbetert de veiligheid en stabiliteit van de app.

4. Wordt de ETNA-app automatisch bijgewerkt naar de laatste versie?

Ja, als automatische updates zijn ingeschakeld op je apparaat. Op Android-apparaten werkt dat als volgt: Google Play Help – Apps op Android updaten. Hoe je automatische updates op Apple-apparaten kan inschakelen, lees je hier: Apple Support – Apps bijwerken.

5. Waarom zie ik geen kamer- of omgevingsinformatie op het beginscherm?

Voordat je een huis hebt ingesteld, toont het beginscherm geen kamer- of omgevingsinformatie. Omgevingsinformatie, zoals het weer, is gebaseerd op de familielocatie. Benieuwd hoe je een huis kan instellen? Kijk dan bij ‘hoe kan ik een huis toevoegen?’ Alleen home owners en beheerders kunnen aanpassen welke omgevingsinformatie wordt weergegeven.

6. Hoe stel ik geautomatiseerde scènes en Tap-to-Run programma’s in?

1. Ga naar ‘smart’ (middenonder) en druk op het ‘+’-symbool in de rechterbovenhoek.
2. Op de pagina* die verschijnt, kan je verschillende condities kiezen. Bij welke gebeurtenis (verandering weersomstandigheden, bereiken tijdsstip of verandering toestelstatus) moet de taak die je gaat instellen worden uitgevoerd?
3. Nadat je een conditie hebt gekozen, kan je een bijbehorende taak instellen. Je hebt hier de keuze uit het starten van een toestel, het starten van (eerder ingestelde) smartfunctionaliteiten, het sturen van een notificatie en het instellen van vertraging.
4. Je wordt doorgestuurd naar een overzichtsscherm. Hier kan je de naam en stijl van je automatisering veranderen. Het is ook mogelijk om de automatisering alleen in te stellen voor een bepaald tijdsegment. Door op het ‘+’-symbool naast ‘condition’ of ’task’ te drukken kan je er nog één of meerdere toevoegen.
5. Als alle instellingen zijn voltooid, druk je op ‘opslaan’.

* Op het scherm ‘set a condition’ kan je ook voor ‘Launch Tap-to-Run’ kiezen. Als je hiervoor kiest, kan je een onvoorwaardelijke automatisering instellen. Hiermee creëer je snelkoppelingen en/of favorieten waarmee je bijvoorbeeld direct een programma kan starten. De ingestelde taak wordt uitgevoerd wanneer je er op drukt op het scherm ‘Tap-to-Run’ of op het beginscherm (‘mijn familie’).

7. Hoe pas ik geautomatiseerde scènes en Tap-to-Run programma’s aan?

1. Ga naar ‘smart’ (middenonder) en druk op (…) in de rechterbovenhoek van de bestaande automatisering.
2. Tik eventueel op een conditie of taak, houd deze vast en veeg naar links om deze te verwijderen.
3. Door op het ‘+’-symbool naast ‘condition’ of ’task’ te drukken kan je er één of meerdere toevoegen.
4. Als de gewenste instellingen zijn gewijzigd, druk je op ‘opslaan’.”

8. Hoe verwijder ik geautomatiseerde scènes en Tap-to-Run programma’s?

Er zijn twee manieren waarop je geautomatiseerde scènes en Tap-to-Run programma’s kan verwijderen:

1. Ga naar ‘smart’ (middenonder) en druk op (…) in de rechterbovenhoek van de bestaande automatisering. Druk op ‘smart annuleren’ (onderaan, in het grijs) en vervolgens op ‘bevestigen’ om de volledige automatisering te verwijderen.
2. Ga naar ‘smart’ (middenonder) en druk op (…) in de rechterbovenhoek. Druk vervolgens op ‘manage’. Op de pagina die verschijnt, kan je de automatiseringen in de gewenste volgorde plaatsen (rechts) of verwijderen (links, eerst bevestigen).

9. Wat kan ik doen als geautomatiseerde scènes en Tap-to-Run programma’s niet goed werken?

Controleer of je toestel aanstaat en verbonden is met een snel en stabiel netwerk. De vaatwasserdeur dient gesloten te zijn. Als dit het geval is en de automatisering wordt niet correct uitgevoerd, dan kan je deze automatisering het beste verwijderen en opnieuw toevoegen. Als de problemen aanhouden, kan je ook proberen om het toestel te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Hoe je dat doet, lees je bij ‘Hoe verwijder ik een toestel uit mijn account?’ en ‘Hoe verbind ik mijn toestel met de ETNA-app?’

Let op: om automatisering met een tijdsperiode of tijdstip goed te laten functioneren, is het van belang de juiste tijdzone in te stellen. Zie hiervoor ‘Hoe kan ik mijn persoonlijke informatie (profielfoto, gebruikersnaam en tijdzone) wijzigen?’ Om automatisering met locatiegegevens goed te laten functioneren, is het van belang om de juiste locatie in te stellen. Meer uitleg hierover vind je bij ‘Hoe verander ik de familielocatie?’”

10. Hoe zet ik mijn vaatwasser aan en uit in de ETNA-app?

Druk op het startscherm (‘mijn familie’) op een toestel. Linksonder op dit scherm bevindt zich de aan/uit-knop.

11. Hoe selecteer en start ik een vaatwasprogramma in de ETNA-app?

1. Druk op ‘programma’ onderaan op het toestel bedieningsscherm in de ETNA-app.
2. Selecteer een programma en druk vervolgens op ‘kies’.
3. Ga verder met het instellen van extra functies of start het programma door op ‘start’ te drukken.”

12. Hoe selecteer ik (extra) programmafuncties in de ETNA-app?

Druk op ‘functies’ onderaan op het toestel bedieningsscherm in de ETNA-app. Selecteer een functie en druk vervolgens op ‘kies’. Onder ‘meer’ kan je ook alt-functies kiezen. Als je hier ‘boven’ of ‘onder’ kiest, zal de vaatwasser een programma voor halve belading uitvoeren. De beschikbare extra functies kunnen variëren, afhankelijk van het gekozen programma en het model.

13. Hoe stel ik in dat de deur automatisch opengaat na afloop van het vaatwasprogramma?

Druk op ‘meer’ onderaan op het toestel bedieningsscherm in de ETNA-app. Als de schuifregelaar achter ‘automatische deuropening’ op groen staat, opent de vaatwasser de deur automatisch nadat het programma is afgelopen. Hierdoor droogt de vaat sneller.

14. Hoe kan ik de starttijd van het ingestelde vaatwasprogramma uitstellen?

Druk op ‘startuitstel’ op het toestel bedieningsscherm in de ETNA-app. Selecteer op de minuut nauwkeurig de gewenste uitsteltijd. Dit kan tot maximaal 24 uur. Als je nu op start drukt, zal het programma niet onmiddellijk worden gestart.

15. Waarom moet ik de waterhardheid en de hoeveelheid Glansspoelmiddel aangeven?

Om de hoeveelheid zout tijdens het programma te doseren is het belangrijk om de waterhardheid in te stellen. Je kan de waterhardheid in jouw regio vinden op de website van de lokale waterleverancier. Zout zorgt ervoor dat het water wordt ontkalkt en onthard.

Een onjuiste dosering glansspoelmiddel kan voor vlekken, strepen of een waas op het serviesgoed zorgen. Meer informatie hierover vind je in de (papieren) gebruiksaanwijzing.

16. Kan ik de voortgang van het vaatwasprogramma zien in de ETNA-app?

Ja, op het toestelscherm in de ETNA-app wordt de voortgang van het vaatwasprogramma getoond. Hier wordt duidelijk aangegeven in welke fase het programma zich bevindt en wat de resterende tijd is.

17. Is het mogelijk om toestellen te groeperen voor gezamenlijke actie? “Ja, dat is mogelijk. Als je meerdere toestellen bezit, kan je ze groeperen en tegelijkertijd dezelfde actie laten uitvoeren. Dat doe je als volgt:

1. Druk op het beginscherm (‘mijn familie’) op een toestel. Druk vervolgens op het icoon rechtsboven (wijzigen).
2. Druk onder het kopje ‘andere’ op ‘creëer groep’
3. Selecteer in de lijst de toestellen die je wil groeperen en druk vervolgens op ‘opslaan’.
4. De gecreërde groep is voortaan terug te vinden op het beginscherm (‘mijn familie’) en kan vanuit daar beheerd worden.

18. Kan ik een snelkoppeling naar een toestel of een widget op het startscherm van mijn apparaat zetten?

Ja, dat kan. De ETNA-app beschikt over een widget met sneltoetsen voor je ingestelde scènes. Deze kan je via de widget-instellingen op je apparaat op je startscherm plaatsen. Je kan op de volgende manier een snelkoppeling naar een toestel creëren:

1. Druk op het beginscherm (‘mijn familie’) op een toestel. Druk vervolgens op het icoon rechtsboven (wijzigen).
2. Druk onder het kopje ‘andere’ op ‘add to home screen’ en druk vervolgens op ‘go’.

19. Hoe kan ik pushmeldingen instellen?

1. Ga naar ‘profiel’ (rechtsonder) en druk op het instellingensymbool (rechtsboven).
2. Druk op ‘pushnotificatie’. Om pushmeldingen aan te zetten moet de schuifregelaar achter ‘notificaties aanzetten’ groen kleuren.

Je kan kiezen welke soort meldingen (Alarm, Familie en Bulletin) je wil ontvangen. Lees hier meer over bij ‘Hoe kan ik zien welke activiteiten er in de app en/of met mijn toestel hebben plaatsgevonden?’ Voor alarmen kan je een tijdsegement instellen waarin je niet gestoord wenst te worden.

20. Waarom ontvang ik geen pushmeldingen van de ETNA-app?

Controleer eerst of pushmeldingen al zijn ingesteld. Zie ook ‘Hoe kan ik pushmeldingen instellen?’ Ontvang je alsnog geen pushmeldingen? Controleer de instellingen van je mobiele apparaat om te zien of het pushmeldingen van de ETNA-app toestaat. Een andere mogelijkheid is dat je de vliegtuig- of niet storen-modus hebt ingeschakeld. Je zal dan geen pushmeldingen ontvangen.

21. Ik wil een melding ontvangen wanneer mijn toestel offline is. Hoe kan ik dit instellen?

1. Druk op het beginscherm (‘mijn familie’) op een toestel. Druk vervolgens op het icoon rechtsboven (wijzigen).
2. Om de melding bij offline aan te zetten, moet de schuifregelaar erachter groen kleuren. Je ontvangt voortaan een melding als het toestel 30 minuten offline is.

22. Kan ik mijn toestel bedienen vanaf een smartwatch?

Nee, dat is (nog) niet mogelijk. Wil je een suggestie indienen voor een nieuwe functionaliteit? Bekijk dan ‘Ik ondervind problemen en/of wil suggesties doorgeven.

23. Kan ik mijn toestel bedienen via spraakbediening en/of slimme assistenten?

Nee, dat is (nog) niet mogelijk. Wil je een suggestie indienen voor een nieuwe functionaliteit? Bekijk dan ‘Ik ondervind problemen en/of wil suggesties doorgeven. Waar kan ik dit doen?’

24. Kan ik ook toestellen van andere merken bedienen met de ETNA-app?

Nee, dat kan niet. ETNA’s connected apparaten werken, net als die van sommige andere merken, via het Tuya platform. Je kan ervoor kiezen om Tuya’s eigen Smart app te gebruiken.

ETNA & cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om jouw voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden (bijvoorbeeld het afstemmen van advertenties). Door op ‘Zelf instellen’ te klikken, kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op ‘Accepteren en doorgaan’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookieverklaring.

ETNA en Cookies

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina’s worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.