ETNA's acties - Gratis recirculatiefilters - Gratis AirFry bakmand
Ontdek ETNA's acties - €75,- euro cashback op vaatwassers

App | Account | Verbinding | Beheer | Gegevensbescherming | Overig | Foutcodes

Hoe kan ik een huis toevoegen?
1. Ga, nadat je bent ingelogd in de app, naar ‘profiel’ (rechtsonder) en druk op ‘home-beheer’.
2. Druk op ‘mijn huis’.
3. Geef een home-naam op van maximaal 25 tekens en stel je familielocatie in. Het kan zijn dat je de app eerst toegang moet geven tot je huidige locatie.
4. Stel de kamers van je huis in. Je kan gebruikmaken van enkele standaard suggesties, maar je kan ook zelf kamers toevoegen en verwijderen.
5. Je huis is ingesteld. Je kan nu beginnen met het toevoegen van toestellen en familieleden of nog een ander huis instellen door op ‘families toevoegen’ te drukken.

Hoe kan ik een familie toevoegen of verwijderen?
1. Ga naar ‘profiel’ (rechtsonder) en druk op ‘home-beheer’.
2. Om een familie toe te voegen of een nieuw huis in te stellen, druk je op ‘families toevoegen’. Voor verdere instructies zie ‘hoe kan ik een huis toevoegen?’
3. Om een familie of huis te verwijderen, druk je op de home-naam die je eerder hebt opgegeven. Druk vervolgens op ‘delete home’ en bevestig de opdracht.

Hoe kan ik familieleden toevoegen of verwijderen?
1. Ga naar ‘profiel’ (rechtsonder) en druk op ‘home-beheer’.
2. Druk op de home-naam die je eerder hebt opgegeven. Druk vervolgens op ‘voeg leden toe’.

Er zijn verschillende manieren om een familielid toe te voegen:
1. Voeg een familielid direct toe via zijn app account. Je kan alvast een naam opgeven. Achter ‘account’ moet je het e-mailadres van dit familielid invullen. Deze persoon zal een notificatie en een bericht ontvangen. Het is ook mogelijk om direct de familierol voor deze persoon in te stellen. Lees hier meer over bij ‘welke rollen kunnen aan gebruikers/familieleden worden toegewezen?’
2. Je kan een familielid ook een bericht sturen via bijvoorbeeld WhatsApp. Deze persoon ontvangt dan een uitnodigingscode die 3 dagen geldig is. De familierol van deze persoon kan later worden ingesteld. Ontdek hoe bij ‘hoe kan ik de rol van andere gebruikers/familieleden aanpassen?’

Welke rollen kunnen aan gebruikers/familieleden worden toegewezen?
Een familielid kan de rol van beheerder of common member toegewezen krijgen. Beheerders kunnen, evenals de home owner, apparaten, gebruikers en kamers beheren en smart-functionaliteit instellen (bijv. Tap-To-Run programma’s). Common members kunnen de toestellen bedienen en smart-functionaliteiten gebruiken.

Hoe kan ik de rol van andere gebruikers/familieleden aanpassen?
1. Ga naar ‘profiel’ (rechtsonder) en druk op ‘home-beheer’.
2. Druk op de home-naam die je eerder hebt opgegeven. Selecteer vervolgens een familielid.
3. Druk op ‘family role’ en wijzig de rol van je familielid. Welke rollen aan gebruikers/familieleden kunnen worden toegewezen? Dat lees je hierboven.

Hoe kan ik door iemand anders aan een huis worden toegevoegd?
Zie hiervoor ‘hoe kan ik familieleden toevoegen of verwijderen?’ Alleen gebruikers met beheerdersrechten (home owners en beheerders) kunnen iemand toevoegen.

Hoe kan ik de kamers in mijn huis beheren?
Dat kan via ‘kamerbeheer’. Er zijn twee manieren in de app om hier te komen:
1. Druk op het icoon (…) naast de kamernamen op het beginscherm (‘mijn familie’). Druk vervolgens op ‘room management’.
2. Ga naar ‘profiel’ (rechtsonder) en druk op ‘home-beheer’. Druk op de home-naam die je eerder hebt opgegeven. Druk vervolgens op ‘kamerbeheer’.
Om de kamerinstellingen te openen, druk je op de kamernaam. Om een kamer toe te voegen, druk je op ‘kamer toevoegen’. Om wijzigingen aan te brengen, druk je op het icoon rechtsboven. Sleep de kamers in de gewenste volgorde (rechts) of verwijder een kamer (links, eerst bevestigen). Druk op ‘doorgaan’ en bevestig de wijzigingen.

Hoe kan ik de naam van mijn huis veranderen?
1. Ga naar ‘profiel’ (rechtsonder) en druk op ‘home-beheer’.
2. Druk op de home-naam die je eerder hebt opgegeven. Druk vervolgens nog een keer op de home-naam.
3. Wijzig de naam en druk op ‘opslaan’.

Hoe verander ik de familielocatie?
1. Ga naar ‘profiel’ (rechtsonder) en druk op ‘home-beheer’.
2. Druk op de home-naam die je eerder hebt opgegeven. Druk vervolgens op ‘familielocatie’.
3. Sleep de locatie-indicator naar de juiste plek en druk op ‘OK’.

Hoe kan ik wisselen tussen verschillende huizen?
Linksboven op het beginscherm bevindt zich een keuzemenu. Hier kan je schakelen tussen verschillende huizen, indien van toepassing, en vind je ook een snelkoppeling naar het home-beheer.

Hoe kan ik de controle over een toestel delen met een ander persoon?
1. Druk op het beginscherm (‘mijn familie’) op een toestel. Druk vervolgens op het icoon rechtsboven (wijzigen).
2. Druk onder het kopje ‘andere’ op ’toestel delen’. Onderaan de pagina kan je op ‘voeg delen toe’ drukken.
3. Voer het e-mailadres in van de persoon met wie je het toestel wilt delen en druk op ‘doorgaan’.
Let op: het is gemakkelijker om iemand als familielid toe te voegen. Deze persoon heeft dan toegang tot alle apparaten in huis en kan alle slimme functies en (ingestelde) scènes gebruiken. Hoe dat moet lees je bij ‘hoe kan ik familieleden toevoegen of verwijderen?’
Om het delen te stoppen, selecteer je een gebruiker in de lijst en veeg je naar links. Druk op ‘verwijderen’ en bevestig de opdracht.

Het lukt niet om anderen uit te nodigen of de controle over een toestel te delen. Wat kan ik doen?
Controleer eerst of de andere gebruiker dezelfde app gebruikt en in hetzelfde land is geregistreerd. Daarbij komt dat alleen beheerders en home owners gebruikers kunnen toevoegen en toestellen kunnen delen. Ook kan je een apparaat, dat je van een andere app-gebruiker hebt ontvangen, niet verder delen. Houd er ook rekening mee dat een invitatiecode slechts drie dagen geldig is. Weet je niet hoe je een toestel kan delen of een familielid/ gebruiker kan toevoegen? Kijk dan bij ‘hoe kan ik de controle over een toestel delen met een ander persoon?’ of ‘hoe kan ik familieleden toevoegen of verwijderen?’

Hoe kan ik toestelinformatie (icoon, naam en locatie) wijzigen?
1. Druk op het beginscherm (‘mijn familie’) op een toestel. Druk vervolgens op het icoon rechtsboven (wijzigen).
2. Druk nu op hetzelfde icoon naast de naam van je apparaat.
3. Er verschijnt een volgend menu, selecteer de instelling die je wilt wijzigen. Je kan een eigen foto gebruiken voor het icoon. Bij ‘location’ kan je jouw toestel naar een andere kamer verplaatsen.

Hoe verwijder ik een toestel uit mijn account?
1. Druk op het beginscherm (‘mijn familie’) op een toestel. Druk vervolgens op het icoon rechtsboven (wijzigen).
2. Onderaan het menu, in het rood, staat ‘verwijder toestel’. Druk hierop.
3. Er verschijnen twee opties: ‘disconnect’ en ‘disconnect and wipe data’

Als je op ‘disconnect’ drukt, wordt het toestel uit de apparaatlijst verwijderd en zijn de geautomatiseerde scènes en Tap-to-Run programma’s met betrekking tot het toestel niet meer